Neen, ... een zelfstandige thuisverpleegkundige werkt zoals de meeste thuiszorgdiensten volgens een derdebetalerssyteem. Concreet betekent dit dat u niet moet betalen wanneer u ingeschreven bent bij een Belgisch ziekenfonds. Het financiële aspect van de verzorging wordt rechtstreeks tussen de thuisverplegingspraktijk en de Belgische ziekenfondsen geregeld.
Voor de meeste zorgen heb je wel er een doktersattest nodig. Jouw huisarts of de arts in het ziekenhuis is hiervan op de hoogte en zal u hierbij ook verder assisteren.
Heeft u een specifieke vraag? U mag ons altijd vrijblijvend contacteren
Een persoonlijke aanpak
Zelfstandige thuisverpleegkundigen werken vaak met een klein en vast team waardoor een persoonlijke benadering kan gegarandeerd worden en je kan bouwen aan een hechte vertrouwensrelatie.
Steeds bereikbaar met een centraal aansprekingspunt
De meeste zelfstandige thuisverpleegkundigen zijn rechtstreeks te bereiken 24 op 24 en 7 dagen op 7
Werken samen met andere zorgverstrekkers
Zelfstandige thuisverpleegkundigen onderhouden een nauw contact en overleggen indien nodig met andere professionele hulpverleners (huisarts, apotheker, kinesitherapeut, ziekenhuis, sociale dienst, … )
Volgen regelmatige bijscholingen over de meest uiteenlopende onderwerpen
Zelfstandige verpleegkundigen willen op die manier steeds bijblijven met nieuwe technieken en de kwaliteit van de uitgevoerde zorgen steeds optimaliseren
Veel zelfstandige thuisverpleegkundigen maken gebruik van onze Care-Community die een resem van ondersteunende en leuke diensten aanbiedt.
Deze diensten zijn ook vaak een meerwaarde voor zorgvragers en mantelzorgers.
Door de persoonlijke aanpak van de zelfstandige thuisverpleegkundigen functioneren zij ook vaak als tussenpersoon bij het zoeken naar oplossingen of het bemiddelen bij conflicten.
Je rekenen op ondersteuning en begeleiding betreft thuiszorgdiensten en materialen, maar ook op een luisterend oor en vaak nog andere extra service buiten de zorg (vb.: ophaaldienst apotheker of afhalen voorschriften, …)